כאבי גב תחתון

ׁהגורמים לכאבי גב תחתון

עמוד השדרה מאכסן ומגן על חוט השדרה, המעביר מסרים בין המוח לשאר הגוף. בעיה בעמוד השדרה עלולה לגרום לכאב, חולשה, חוסר תחושה ותסמינים אחרים באזורים מסוימים בגוף. הסיבה השכיחה ביותר לכאבי גב תחתון היא מתיחה או נקע בשרירים וברצועות התומכות בעמוד השדרה התחתון.

אדם הסובל מכאבי גב עלול-להרגיש כאב עמום בגב או בצד

אנשים הסובלים מכאבי גב כרוניים עלולים לחוות כאב עמום בגב או בצד. חלק מהמצבים שעלולים לגרום לכאב מסוג זה כוללים דלקת פרקים, נזק עצבי, היצרות בעמוד השדרה ופריצות דיסק.

כאבי גב תחתון – עד כמה זאת תופעה נפוצה?

כאבי גב הם אחת המחלות השכיחות ביותר שחווים מבוגרים. זהו גם אחד הגורמים הנפוצים ביותר לנכות ברחבי העולם. הסיבה השכיחה ביותר לכאבי גב היא מתיחת שרירים או עווית. סיבות אחרות עשויות לכלול בעיות מכניות, כגון יציבה לקויה, פציעה וכד’. כאבי גב תחתון הם מחלה נפוצה בעולם ובארה"ב בלבד, ההערכה היא שיש 8.9 מיליון מבוגרים עם כאבי גב תחתון בכל זמן נתון.

התסמינים השכיחים ביותר של כאבי גב תחתון

התסמינים השכיחים ביותר של כאבי גב תחתון הם:

– כאב בישיבה או עמידה לפרקי זמן ארוכים

– תחושת כאב בגב התחתון

– תחושות כואבות בעת התהפכות במיטה, שיעול, התעטשות או צחוק

איך ניתן למנוע כאבי גב תחתון

הדרך הטובה ביותר למנוע כאבי גב תחתון היא לחזק את שרירי הליבה שלך. זה כולל את שרירי הגב שלך. מומלץ גם למתוח ולחזק את שרירי הבטן.

תרגילים לדוגמא: מתחו את הגב על ידי שכיבה על הבטן ומשיכת הברכיים לכיוון החזה. מתחו את החלק הקדמי של הגוף על ידי שכיבה על הגב ומשיכת הברכיים לכיוון החזה. הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לחזק את הגב היא לבצע תרגילים שמחזקים את השרירים ומתיחים את הגב התחתון. פעילות אירובית יכולה גם לעזור להגביר את הכושר הקרדיווסקולרי שלך ולהפחית את הסיכון לא רק לכאבי גב אלא גם למחלות לב ושבץ.

ייתכן שתוכל לחזק את הגב התחתון על ידי ביצוע תרגילים כגון: הטיית האגן; שב על הרצפה עם הרגליים ישרות לפניך. הישען לאחור על הידיים והרם את הירכיים מהרצפה.