סובלים מכאבי גב? אתם בחברה טובה

סובלים מכאבי גב? אתם בחברה טובה. 3 מתוך 10 אנשים מבוגרים סובלים מכאבים אלו.

כאבי גב כרוניים הם בעיה פחות בעדיפות עבור אנשים רבים שעבורם זה לא מאוד כואב. למעשה, עבור רוב האנשים זו רק אי נוחות, משהו שאפשר להתעלם ממנו. אבל מה אם הכאב הוא כרוני? מה אם זה מלווה אותך כבר שנים? מה אם זה מפריע לפעילות היומיומית הרגילה שלך?

עשיית פעילות גופנית קלה כמו הליכה עשויה לשפר את המצב ולהקל על הכאבים. אנו מאמינים שרק שיקום יסודי של עמוד השדרה יתרום לחיים ללא כאבים לאורך זמן. חשוב לשמור על יציבה נכונה ולהימנע מתנוחות ומתנועות שמייצרות לחץ על הגב התחתון ועמוד השדרה המותני. בעמידה חשוב לאזן את משקל הגוף על שתי הרגליים, ולא להלך או לשבת ברפיון/ עקמומיות של הגב. חשוב להקפיד שהראש יהיה ממורכז מעל האגן בכל מצב, הן בישיבה והן בעמידה.

ממה כדאי להימנע?

כמובן שיש להימנע מפעולות שמחמירות את הכאב כמו פעילות גופנית מאומצת או נשיאת משקלים כבדים. פעילות גופנית ייעודית ופיזיותרפיה יכולים גם הם לעזור. אנשים עם כאב נוטים להימנע מפעילויות גופניות שעלולות להחמיר את אי הנוחות. עם זאת, חשוב להבין את הסיכונים של פעילויות אלו, כמו גם את היתרונות של המשך אותן, כדי לקבל החלטה מושכלת יותר.

טיפול תרופתי בכאבי גב

כאבי גב הם תופעה שכיחה שיכולה לגרום למצוקה רבה. למרות שלא תמיד יש צורך בנטילת תרופות לכאבי גב, במקרים מסוימים כדאי לטפל בתרופות אלו. טיפול תרופתי בכאבי גב נועד בדרך כלל להפחית את רמת הכאב. אם מקור הכאב הוא דלקת (בשריר, בגיד או ברצועה) תרופות נוגדות דלקת עשויות לעזור מאוד.

הקשר בין המצב הנפשי לכאבי גב

מחקרים טוענים לקיומו של קשר בין אי נוחות פסיכולוגית לכאב גב. גורמים כמו מתח נפשי עלולים לעורר כאב כתוצאה מהגברת מתח בשרירים, שהופך בסופו של דבר לכאב, בשל הצטברות חומרי פסולת בשריר. לכן גם בטיפולים קונבנציונליים ממליצים היום על טכניקות הרפיה למיניהן וטיפול להרפיות שרירים שישולבו בטיפול בכאבי גב. הרפואה הסינית מתמקדת גם במצב הנפשי של האדם, לצד זה הפיזי, ולכן המטפל בשיאצו ידאג בראש ובראשונה לחפש את מקור הכאב בגב התחתון שיכול לכלול במקרים רבים גם חרדה ודיכאון, לחץ נפשי וכיוצא בזה. מעבר לכך, טיפול השיאצו יכול לסייע בקשיים שונים הנגרמים כתוצאה מכאב הגב, כגון מתח בשרירים, יציבה לא נכונה, הפסקת כאב וחיזוק הגוף.